Campagne ‘Ik ben een Rotterdammer’ brengt de ziel van de stad naar de straat
ROTTERDAM – Heb jij ze al gespot? Sinds deze week hangen de straten van Rotterdam vol met de portretten van onze stadsgenoten. Met de nieuwe campagne ‘Ik ben een Rotterdammer’ – een samenwerking tussen de Gemeente Rotterdam en Faces of Rotterdam – vieren we de mensen die onze stad kleur geven.
Wie Rotterdam zegt, denkt vaak aan de Erasmusbrug of de Euromast. Maar de echte iconen van de stad? Dat zijn de inwoners zelf. Met meer dan 170 verschillende nationaliteiten is Rotterdam een wereldstad in het klein.
Verhalen achter het gezicht
Met deze campagne brengen we de verhalen van Faces of Rotterdam van het scherm naar de straat. Op digitale schermen en in bushokjes door de hele stad zie je gezichten van Rotterdammers met wortels over de hele wereld: van Mauritius tot Chili en van Jemen tot hier.
Het doel? Verbinding maken. In een tijd waarin we vaak langs elkaar heen leven, nodigt ‘Ik ben een Rotterdammer’ uit om écht te kijken. Achter elk portret schuilt een verhaal van aankomen, vallen, opstaan en bovenal: trots zijn op deze stad. Hier mag je zijn wie je bent, zonder je eigen roots te vergeten.
Samenwerking
Dit project is tot stand gekomen door een nauwe samenwerking tussen de Gemeente Rotterdam en Stichting Kloofdichters.
-
Concept & Fotografie: Robert Tjalondo
-
Interviews: Willemijn de Koning
-
Campagneleiding: Gemeente Rotterdam (Ron De Koning & Denise Zending)
-
Design: Endure Design
Bekijk de verhalen online
Ben je benieuwd naar het volledige verhaal achter het gezicht op de poster? Op onze speciale pagina https://facesofrotterdam.nl/verhalen/ duiken we dieper in de ontmoetingen en de missie van dit project.
Houd je ogen open als je door de stad loopt. Want dit zijn geen vreemden. Dit is Rotterdam. Dit zijn wij.



